perjantai 20. helmikuuta 2015

Mieltä niin lämmittää :)



Olen saanut tässä lähiaikoina ilahtua useamman kerran kun kirjekuoria olen availlut :) 
Ilahdutushaasteeseen liittyen halusin itsekin ilahduttaa minua muistavia blogiystäviä jollakin pienellä kivalla jutulla. Kirjahyllystä kaivoin kirjan Frida Ponten "Virkkauksen ilo" ja sieltä löysin ohjeen hauskoille avaimenperäpalloille.

Alapuolella ohjetta, jos joku muukin innostuu kokeilemaan pallojen virkkausta.


Otin virkkuukoukun ja lankakerän automatkalle kun ajelimme kohti poikamme armeijan valatilaisuutta. Siinä istuessa pallot valmistuivat nopeaan tahtiin. Tokaluokkalainen tyttäremme istui  minun takana ja seurasi virkkaamistani ja pyysi vähän väliä koukkua ja lankaa itselleen. No, kun olin valmis, luovutin työkalut hänelle. Jonkun ajan päästä hän näytti minulle virkkaamansa kukan. Alla olevassa kuvassa on kukat, jotka tyttönen virkkasi itse keksimällään ohjeella. Olin kyllä hieman ihmeissäni, sillä itse jouduin orjallisesti noudattamaan ohjeita ja hän tempaisi omasta päästään kukan ohjeen :)


Seuraavaksi haluan näyttää teillekin mitä sain blogiystäviltäni.


Tämä kaunis perhonen tuli lahjaksi Hannan Namit -blogin Hanna Mi:ltä. Sitä ihastelen päivittäin keittiömme jääkaapin ovessa. Kiitos vielä sinulle :)


Olen kova urheilemaan ja monesti lähdenkin juoksulenkille illan hämärässä koira seuranani. Raisa P Leipoen ja neuloen -blogista muisti minua suloisella sydänheijastimella. Heijastin löysi heti paikkansa ulkoilutakkini hupun reunassa. Siinä se tuo minulle turvallisuutta illan hämäryydessä. Kiitos paljon Raisa P:)


Sain niin paljon ilahdutusta, kun vielä kolmaskin posti tuli kotiimme. Paketista löytyi tämä söpö sydänpussukka ja herkullinen suklaa ( joka ei säästynyt kuvattavaksi :)). Nämä ihanuudet sain Punatukka ja kaksi karhua -blogin Hannariinalta. Tämäkin ilahdutus sai heti paikkansa. Siitä tuli minun kolikkopussukkani. Lämpimästi kiitoksia myös sinulle Hannariina:)

Tällaiset haasteet ovat erittäin piristäviä kiireisen arjen keskellä. Muutenkin olen onnellinen bloggaaja, sillä minulla on niin ihanat lukijat, joista niin moni jaksaa ilahduttaa minua piristävillä kommenteillaan. Kiitos teille:)

Tiedän, että on monia uusia tai vanhojakin bloggaajia, jotka haluaisivat itselleen lukijoita ja pienenkin viestin jättäviä vierailijoita. Muistan kun aloitin itse bloggaamisen, olin aika ujo oman blogini suhteen. Se jotenkin hävetti ja nolostutti. Nyt ajateltuna aika hassua, sillä eihän omissa töissä tai kirjoituksissa ole mitään noloa. Se on vain oman näköistä ja siksi parasta. On vain äärettömän rikasta, kun saa tutustua erilaisiin blogeihin ja ihmisiin niiden takana. Jätetään rohkeasti kommentteja toisillemme. Ne ilahduttavat meitä kaikkia ja niiden kautta saamme uusia blogiystäviä :)

Hiihtoloma on edessä. Sää ei ole tällä hetkellä oikein suosiollinen kun vettä sataa ja tiet ovat todella liukkaat, mutta loma on loma ja siitä nautitaan huonostakin säästä huolimatta:)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

28 kommenttia:

  1. Oi miten suloisia lahjoja olet saanut!
    Ihanaa viikonloppua & hiihtolomaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sain kyllä niin ihania lahjoja:-) . Kiitos Tarja kommentistasi!

      Poista
  2. Ihania lahjoja olet saanut <3 Ja niin kauniit nuo sinun virkkaamasi avaimenperät! Minäkin sain tuollaisen suloisen perhosen meille ilahduttamaan :)
    Olet ihan oikeassa tuon kommentoimisen suhteen. Pienikin kommentti ilahduttaa ja kannustaa jatkamaan tätä harrastusta. Ahkeran kommentoimisen kautta voi myös saada myös lisää lukijoita omalle blogilleen. Kiitos sinulle aina niin mukavista kommenteistasi ja oikein mukavaa hiihtolomaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Virkkaaminen on kyllä mukavaa. Minun pitäisi harrastaa ja opetella sitä enemmänkin. On kyllä niin totta tuo ahkeran kommentoinnin merkitys. Muistan kyllä aluksi, kun joskus tuntui aika työläältä kun tuntui, että oma blogi vain hukkuu muiden blogien alle. Nyt olen kyllä onnellinen kun olen saanut teitä ihania vierailijoita näinkin paljon. Kyllähän kommentit kannustaa ja piristää niin kovasti<3. Kiitos sinullekin kun muistat minua kauniilla kommenteillasi<3

      Poista
  3. Sinä olet ollut juurikin yksi ahkerimmista kommentoijista minun blogissani. Kiitos Kanneli sinulle siitä! On todella merkityksellistä saada palautetta ja kannustavia sanoja. Peilauspintaa omille ajatuksille ja kuville, omille tuotoksille..
    Juuri samoja tuntemuksia minullakin on ollut kuin sinulla tätä uutta harrastustani aloitellessa. Arkuutta, epävarmuutta. Mukava kun sanoitit sen! <3

    Yhdessä olemme enemmän. Ajatuksemme menevät lomittain ja limittäin täällä. Ne täydentävät toisiaan! <3 Yksi on taitava toisessa, toinen toisessa asiassa. Niitä lahjoja ja niiden iloa saa hyvällä mielellä jakaa täällä ja elävässä elämässäkin.

    Oikein ihania, voimaannuttavia lomapäiviä. <3
    Meillä vk 10 avaa mahdollisuuden totaaliseen hengähtämisee

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On ollut tosi mukava tutustua sinuun blogikommenttien välityksellä <3. Kiitos sinullekin kun käyt ilahduttamassa minua kommenteillasi. Onhan tämä varmaan sellaista molemminpuolista ilahduttamista:-) Bloggaaminen on kyllä mukavaa ja piristävää. Tuo yhdessä oleminen, johonkin kuuluminen on tärkeää. Sinä, Kaisu osaat kirjoittaa kauniisti:-)

      Poista
  4. Ihania piristäviä lahjoja olet saanut ja tehnyt. Tyttösesi on taitava virkkaaja! Minulla on muuten tuo sama kirja, enkä muistanutkaan, että siinä on noin kivoja avaimenperiä, kirja ei ole ollut selauksessa vähään aikaan :). Samaa mieltä olen tuosta kommentoinnista, sinä itse olit ihan ensimmäinen tai toinen oman blogini kommentoija tai yleensäkin ei-tuttu lukijaksi liittyjä ja kyllä ne kommentit vain piristivät mahdottomasti, ihan niin kuin vieläkin - joka ainoa! Itsekin yritän ahkerasti käydä kommentoimassa, kaikkiin en toki aina pysty jättää kommenttia, mutta päivittäin kuitenkin aina johonkin, niin tuttuihin kuin tuntemattomiin blogeihin, niin vanhoille kuin uusille bloggaajille.

    Meilläkin alkoi nyt hiihtoloma, tarkoitus on lomailla ihan leppoisissa merkeissä kotosalla. Mukavaa lomaviikkoa teillekin <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Krista kiitos sinulle:) Kommenttisi lämmittävät todella mieltäni <3 Muistan kun löysin blogisi ja heti tykästyin :) Minustakin on niin kiva käydä jättämässä kommentteja muiden blogeissa. Itseä ainakin ilahduttaa muiden jättämät viestit :)
      Meidän loma alkoi tosiaan melko kosteassa säässä. Aamupäivä on alkanut autokatoksen siivoamisella ;) Mukavaa lomaa teille!

      Poista
  5. Ihania lahjoja saitkin!! Samat tunteet oli mullakin blogin alkupäivinä, nolotti ja hävetti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö vain ollutkin kivoja lahjoja, jokainen erikseen :) Näköjään muutkin ovat kokeneet samoja tunteita blogin alussa ja ehkä matkankin varrella, niinkun minä :) Kiitos sinulle Hieno tar!

      Poista
  6. Voi että miten ihania juttuja! Kyllä tuollaiset ihanat yllätykset piristää niin hirveästi mieltä. Että joku vaivautuu lähettämään just minulle jotain. ♥
    Minäkin oon ujostellut blogiani melkeen näihin päiviin asti ;) Pelännyt että mitä jos joku (puoli)tuttu tunnistaa minut jne. Mutta nyt vasta on alkanut tulemaan sen verran itsevarmuutta tuohon bloggaamiseen, että aivan sama mitä muut ajattelee :) Se on minun blogi ja aivan yhtä hyvä harrastus kuin mikä tahansa muukin! :) Jokainen tyylillään :)
    Mukavaa hiihtolomaa teille! Meillä se alkaa vasta viikon päästä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli niin ihana ajatella just, että joku on vaivautunut minun takia:) Tuollaiset jutut tuntuu tosi kivalta, toisten muistaminen.
      Onhan sitä aivan hassu, kun helposti vähättelee sitä omaansa. Erilaisuushan on vain rikkautta ja eihän täällä blogimaailmassa niin viihtyisikään jos blogit olisivat toistensa kopioita. Itse vaikka pääasiassa bloggaankin ompelujuttuja, niin tykkään monensisältöisistä blogeista. Kuitenkin niin monet asiat itseä kiinnostaa, niin saa itsekin enemmän kun vierailee "kaikenlaisissa" blogeissa. Kiitos paljon sinulle, T :)

      Poista
  7. Mukavia, pieniä ihanuusilahdutuksia olet tehnyt ja saanut. Minäkin sain kauniin ruusupussukan yhtenä päivänä tämän haasteen tiimoilta. :) Kommentit kyllä ilhaduttavat aina, vaikka ei kai kukaan blogia ihan kommenttien vuoksi pidä. Itse olen ottanut sen tyylin, että jätän pienen jäljen, kun vierailen jossain bloissa. Jäljen jättäminen ei vie montaa sekuntia. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näinhän se on, että pienen ajan se itseltä vie jos toiselle ihmiselle pienen ajatuksen jättää:) Kokisin itseni aika itsekkääksi jos vain ottaisin muilta kommentteja enkä vastavuoroisesti koskaan muistaisi heitä. Ja itse kommentoin siksi, koska se on mukavaa:)
      Kiitos sinullekin kun jaksat ilahduttaa mukavilla kommenteillasi minua:)

      Poista
  8. Kiitokset sinulle kivasta avaimenperästä! :) Tuo saamasi sydänpussukka on aivan ihastuttava. Taidanpa koettaa etsiä sellaiseen ohjetta.. :) Blogiin kirjoittaminen on mukava harrastus, mutta kyllä kommenttien ja lukijoiden saaminen on tehnyt bloggaamisesta paljon mielekkäämpää! :) Täällä on hiihtoloma lopuillaan. Melkoista vesikeliä on loman ajan ollut, mutta on sentään hiihtämään ja pulkkamäkeen kuitenkin päästy. Ja itsellä sattui työn aloitus juuri lomaan, mikä oli pieni harmitus. Mukavaa ja rentouttavaa lomaa teille! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mukava on ollut Raisa P sinuun tutustua :) Kiva kun silloin jätit minulle kommettia. Sen avulla löysin blogisi ja olen niin samaa mieltä, että lukijat ja kommentit tuovat mielekkyyden bloggaamiseen. Olisi aika tylsää itsekseen vaan jorista. Kiitos sinulle:)
      Meilläkin taitaa loma mennä vetisissä keleissä;)

      Poista
  9. Nuo avaimenperät on kiva idea pieneksi virkkaustyöksi ja myös lahjaksi. Sinulla on kyllä tosi taitava tyttö! Ihanaa, kun lapset innostuvat käsitöistä! Kivoja myös nuo saamasi lahjat, erityisesti sydänpussukka on söpö. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli kiva tehdä noita avaimenperiä, kun ne oli niin nopea tehdä. On kyllä mukava nähdä miten tytär on itse oma- aloitteisesti kiinnostunut käsitöistä. Tuollaisia pikku lahjoja olisikin kiva tehdä jemmaan ja niitä voisi tarpeen tullen antaa. Kiitos Sanna:-)

      Poista
  10. Minä käyn säännöllisesti lukemassa sinun blogia ja hakemassa inspiraatiota itselleni. Elän vaan niin haasteellista aikaa että oman blogin pitäminen on satunnaista. Kommentoimisessa olisi itselläni parantamisen varaa. Sulla on ihana blogi. Ihania lahjoja olet saanut ��

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi heti ensimmäiseksi haluankin sanoa, että älä ota yhtään paineita kommentoimisen suhteen. Ymmärrän hvyin, ettei se ole aina niin mahdollista. Yleensäkin, että jos saat vähänkin inspiraatioita minun blogistani, niin se on tosi mukava kuulla. Varmasti blogien katselu on sellaista ajatukset toisaalle vievä ja piristävä harrastus raskaidenkin päivien keskellä. Toivonkin sinulle runsaasti voimia arkipäivien keskelle <3

      Poista
  11. Kiitoksia Kanneli ihanasta avaimenperästä! Ilahduttaa joka kerran kotiin tultaessa, kun avaimia kaivaa laukusta tai taskusta <3! Tyttösi on kyllä todella taitava ja luova, hienoja kukkasia hän on tehnyt. Sinä olitkin ihan ensimmäisten joukossa minun blogissa kommentoimassa, muistan vieläkin miten iloinen olin ensimmäisestä jättämästäsi kommentista. Ja ilahdun vieläkin jokaisesta kommentista.Olen ihan samaa mieltä kommenttien jättämisestä, ne ovat pieni, mutta kohtelias tapa kertoa, että on käynyt blogissa vierailulla. Vaikka itselleni tärkeintä blogissa on eräänlaisen päiväkirja pitäminen käsitöistä, antavat vierailijoiden viestit sille syvemmän merkityksen. Ihminen on kuitenkin aika sosiaalinen olento ja vuorovaikutus toisten kanssa antaa elämään rikkautta. Toisten viesteistä saa lisäintoa niihin käsitöihinkin, ja uusia ajatuksia ja ideoita. Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onpa kiva kuulla, että sait hyötyä siitä avaimenperästä :) Toivottavasti osasin tehdä siitä tarpeeksi tukevan, ettei se purkaannu käytössä.
      Muistan muuten hyvin, kun ensimmäistä kertaa blogiisi tulin, taisin tulla Tosimummo-blogin kautta sinun kommenttisi välityksellä. Ja siitä lähtien olen innolla tullutkin katsomaan ja inspiroitumaan taitavista käsitöistäsi. Itsekin perustin blogin juuri siksi, että saan kerätä johonkin muistiin tekemäni käsityöt ja siitä se alkoi kiinnostus myös tutustua muihinkin bloggaajiin ja heidän kivoihin blogeihin. Kommentithan ovat juuri hyvä väylä tähän.
      Lämpimät kiitokset sinulle ihanista kommenteistasi Hanna Mi<3

      Poista
  12. Teet taitavasti kivoja juttuja. Aika usein olen piipahtanut blogissasi, mutten ole kommentoinut. Hyvää hiihtolomaa! Pirta susirajalta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kun olet löytänyt tiesi blogiini Pirta:-) . Ei tietenkään haittaa, vaikka et olekaan kommentoinut:-) . Mukavahan on joskus kuulla, ketä täällä piipahtaa. Tervetuloa uudestaankin katselemaan!

      Poista
  13. ihania muistamisia ootkin saanut :) yllätys-posti piristää aina ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä tällaiset piristää:) On kyllä mahtavaa kun joku jaksaa keksiä tällaisia ja laittaa kiertämään näin mukavia haasteita. Kiitos Suvi kommentistasi!

      Poista

On mukava, jos jätät minulle viestiä :). Pienikin kommentti ilahduttaa minua erittäin paljon.